درک سئو و فرآیند تولید محتوا در چند سال اخیر دچار تغییرات فراوانی شده است. موتورهای جستجو بسیار هوشمندتر و سریع‌تر شده‌اند. استفاده از تولید محتوا برای بهبود سئو و بالا برده رتبه سایت‌ها در سال‌های اخیر رشد بسیار بالایی داشته است. تأثیر محتوای سئو شده برای بالا بردن رتبه سایت‌ها به امری مهم تبدیل شده است استفاده از محتوای سئو شده برای سایت‌ها امری ضروری است.

اهمیت تولید محتوا و سایت محتوا در سئوی سایت

 امروزه موتورهای جستجو  پیشرفت بسیار بالای داشته‌اند و بسیار هوشمند عمل می‌کنند. فرقی نمی‌کند که موتور جستجوگر گوگل باشد یا یک موتور جستجو گرد یاهو، بینگ و یا…، این موتورها با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته و با استفاده از ربات‌های پیشرفته و یادگیرنده خود سایت‌ها و محتوای داخلی آنها را بررسی کرده و بر اساس نوع محتوا و مقدار سئوی ایجاد شده در محتوا، آنها را دسته بندی می‌کنند. هرچه محتوای تولید شده بیشتر و بهتر اصول و استانداردهای سئو را رعایت کرده باشد رتبه بهتر و بالاتری را در نتایج جستجوی سایت‌ها کسب می‌کنید.

شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر بهترین ابزار برای ارتباط با مخاطبین محسوب می‌شود و شما برای حفظ این ارتباط باید به طور پیوسته در این شبکه‌ها حضور داشته باشید، با رعایت این نکات می‌توانید روند رو به رشدی را ایجاد کرده و نتایج بهتری در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی بدست آورید. سخت است که همیشه با آخرین تکنیک‌های مطلب نویسی در شبکه‌های اجتماعی پیش برویم. اما همیشه نکاتی هست که برای مطلب گذاشتن باید آن‌ها را بدانیم و رعایت کنیم:

1.      مطالبی بگذارید که ارزش به اشتراک‌گذاری  بالایی دارند:

باید مطالبی منتشر کنیم که ازنظر دیگران و دوستان‌مان ارزش به اشتراک‌گذاری  بالایی داشته باشند. اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که سبب انتشار مجدد توسط دنبال کنندگان شما بشود، به راحتی توسط دیگران خودتان را معرفی کرده‌اید.

2.      هدفمند مطلب بگذارید:

با گذاشتن مطالب هدفمند ثابت کنید، به اصول حرفه‌ای این کار اهمیت می‌دهید. شما باید از تولید محتوای خود هدفی داشته باشید و این را به مخاطب نیز انتقال دهید.

3.     سرتیترهای عالی و مهم انتخاب کنید:

چه مطلب شما کوتاه باشد و چه بلند، باید از سرتیترهای عالی و مهم استفاده کنید. چرا که اولین چیزی که از یک مطلب یا پیام قابل رؤیت است و معمولاً برای همه مهم‌ترین بخش به حساب می‌آید، سرتیتر یا موضوع اصلی آن مطلب یا پیام می‌باشد.

4.     عملکرد کلی خود را بهبود بدهید:

هرچه محتویات شما بیشتر باشد کنترل کیفیت آن سخت‌تر می‌شود. سعی کنید هوشمندانه ولی ساده عمل کنید و به یاد داشته باشید طولانی بودن اصل نیست بلکه کیفیت اصل می‌باشد. زمانبندی مناسب و ثابت قدم بودن در تولید محتوا یک اصل مهم است که باید به آن پایبند باشید.

5.     برای ارتقای قدرت کلیدواژه‌ها، پست‌های بلند هم بگذارید:

مطالب بلند بالا نیز گاهی برای ارتقای قدرت کلیدواژه‌ها، در متن‌های طولانی نیاز است. در نکته قبل اشاره به کیفیت شد اما می‌توان با تولید محتوای ارزشمند و طولانی البته با فاصله‌های زمانی زیاد به کیفیت کلمات کلیدی مطالب و همچنین ارزش مطالب‌تان بیافزایید.

6.     محتویات طولانی‌تر بک لینک‌های بهتری می‌سازند:

همانطور که می‌دانید تولید محتوای طولانی سبب افزایش کیفیت آن مطلب می‌شود و همچنین بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند. اگر به دنبال ایجاد کردن بک لینک‌های مستحکم برای سایت خود هستید تولید محتوای طولانی را در ارجعیت قرار دهید.

7.     برای مطالب وبلاگ خود از زمان بندی استفاده کنید و آن‌ها را بازبینی کنید:

زمانی که مقالات طولانی‌تر می‌نویسید، آن را به صورت زمان بندی شده مورد بازبینی و ویرایش قرار دهید. با این کار نه تنها مطالب خود را به روز نگه می‌دارید، بلکه طی دو یا سه بار ویرایش، تقریباً اکثر ایرادات آن را مرتفع می‌کنید. همچنین می‌توانید با تعیین زمان مناسب برای انتشار مطالب در آینده در وب سایت خودتان و در شبکه‌های اجتماعی همیشه سایت و شبکه‌های اجتماعی خود را بروز نگه دارید.

8.     از عکس‌های بزرگ‌تر و بهتر، بیشتر استفاده کنید:

اگر خواهان جلب توجه بیشتر خوانندگان مطالب خود هستید، اگر می‌خواهید آن‌ها از خواندن مطالب طولانی شما خسته نشوند می‌بایست آن‌ها را با عکس‌ها و تصاویر جذاب تشویق کنید. عکس‌های جالب بازدید کنندگان را تشویق به مطالعه متن مربوط به آن‌ها می‌کنند. نه تنها عکس‌ها و تصاویر، بلکه استفاده از عناصر گرافیکی نیز بسیار مفید می‌باشد.


نکته مهم اینجاست که باید از کیفیت و مرتبط بودن آن‌ها با پست و محتوای مطلبتان اطمینان حاصل کنید. رعایت این موارد به مقدار زیادی کاربران را تحریک به ایجاد ارتباط می‌کند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، استفاده از تصاویر با کیفیت در فیسبوک به افزایش میانگین 53درصدی اشتراک‌گذاری‌‌ها منجر شده است. همچنین استفاده از تصاویر باعث شده است که نظرات (Comments) مطالب نیز با بیش از 104% افزایش رو به رو شود.

9.     از تکرار دوری کنید:

اگر می‌خواهید روی یک کلمه کلیدی تمرکز کنید و از آن در چند مطلب یا چند پست استفاده کنید، بهتر است از تکرار کردن ایده اصلی محتوای مرتبط با آن کلمه پرهیز کنید. هیچ وقت سعی نکنید با تکرار زیاد کلمات یا جملات و عبارات خاص، ایده ذهنی خود را به خوانندگان تحمیل کنید.

10.   از دکمه‌های اشتراک‌گذاری  در پایین هر مطلب استفاده کنید:

با قرار دادن دکمه‌های به اشتراک‌گذاری  محتوای رسانه ای شبکه‌های اجتماعی، امکان اشتراک‌گذاری  را برای خوانندگان مطالب‌تان راحت‌تر کنید. به ویژه برای مطالب طولانی، این برای کاربران سخت است که به ابتدای متن برگشته و دنبال راهی برای به اشتراک‌گذاری  بگردند. در این حالت 90% از نظر خود منصرف می‌شوند.

فراموش نکنید راحتی کاربران اولویت آن‌هاست. پس این اولویت برای شما هم باید ارجحیت داشته باشد. در این صورت، قرار دادن دکمه‌های اشتراک‌گذاری  در پایان هر متن حرکتی عاقلانه و ایده آل می‌باشد و خوانندگان به محض اینکه متن را تا آخر خواندند می‌توانند در همان لحظه به سرعت آن را به اشتراک بگذارند.

این 10 روش، از جمله مهم‌ترین متدهای ایجاد مطلب‌های هم راستا با شبکه‌های اجتماعی می‌باشند که برای کاربران شما نیز مفید و مورد علاقه و راحت هستند. این موارد را به کار بگیرید و سعی کنید عادت‌های بازدیدکنندگان خود را با آزمون و خطا کشف کنید.

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی و پیدا کردن ایده‌های جدید یکی از سخت‌ترین کارها در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ است، مخاطب شما در جستجوی محتوای با کیفیت است، اما این امر قطعاً می‌تواند چالش برانگیز باشد چرا که هر روز مجبور خواهید بود با ایده‌های جدیدی مخاطب را درگیر کنید.
در این مقاله فهرستی از ایده‌های جذاب برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی ارائه شده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا طرفدارها و فالووئرهای خود را درگیر کنید. این ایده‌ها صرف نظر از اینکه چه کسب و کاری دارید، به شما کمک می‌کنند محتوای متنوع و جذاب‌تری داشته باشید.

ایده‌هایی برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی:

1.     محتوای تولیدشده توسط کاربران را به اشتراک بگذارید:

۷۶٪ از افرادی که در نظرسنجی AdWeek شرکت کرده‌اند گفته‌اند به یک شخص معمولی بیشتر از برند اعتماد می‌کنند و تقریباً ۱۰۰٪ مشتریان به توصیه‌های مشتریان دیگر اعتماد داشتند. محتوای تولیدشده توسط کاربر یک ایده خوب برای بازاریابی شبکه های اجتماعی است چون راهی است که به فالووئرهای شما نشان می‌دهد شما تنها کسی نیستید که فکر می‌کند شرکت شما موفق و خوب است. استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربران راهکار بسیار مناسبی برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی است، چرا که هم هزینه تولید محتوا را کاهش می‌دهد و رابطه صمیمی‌تری بین برند و مخاطبین ایجاد می‌کند.

2.     مسابقه برگزار و جوایزی به مخاطبان اهدا کنید:

چه کسی چیزهای مجانی دوست ندارد؟ مسابقات می‌توانند روشی خوبی باشد که مخاطبین را به تعامل بیشتر تشویق کنید. کمپانی Tailwind گزارش می‌دهد که اکانت‌هایی که به طور منظم برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مسابقه برگزار می‌کنند، حدود ۷۰٪ سریع‌تر از حساب‌هایی که این کار را نمی‌کنند رشد می‌کنند و دیده می‌شوند.

3.     مخاطبان خود را تشویق کنید تا دوستان خود را تگ کنند:

در شبکه‌های اجتماعی، کاربران دوستان خود را زیر پست‌هایی که فکر می‌کنند دوستانشان از آن‌ها لذت می‌برند، تگ می‌کنند. شما هم می‌توانید از این روش ساده استفاده کنید تا محتوای مرتبط را در دسترس همه قرار دهید و مخاطبین را دعوت کنید تا دوستان خود را تگ کنند تا هم تعامل کاربران را افزایش دهید و هم میزان دیده شدن پست‌ها و احتمالاً تعداد فالوئرهای خود را زیاد کنید.

4.     برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی از ویدیوها و عکس‌های پشت صحنه استفاده کنید:

یکی از ایده‌های تولید محتوا در شبکه های اجتماعی که صمیمیت خوبی بین کاربر و برند ایجاد می‌کند، پست کردن عکس‌ها و ویدیوهای پشت صحنه برند است. این گونه پست‌ها کمک می‌کنند مخاطبین شما ببیند که در پشت صحنه شرکت شما گروهی از افراد هستند که به سختی کار می‌کنند تا محصولات و خدمات با کیفیت تولید کنند، این کار به ایجاد روابط قوی‌تر بین شما و مشتریان کمک می‌کند.

5.     از ایموجی‌ها بیشتر استفاده کنید:

استفاده از ایموجی‌های بیشتر، یک روش خوب برای درگیر کردن مخاطبین است و هم‌زمان جنبه شوخی و سرگرمی را به پست‌های شما اضافه می‌کند. طبق گفتهHootSuite ، استفاده از ایموجی در توییت‌ها می‌تواند میزان تعامل را ۲۵٫۴٪ افزایش دهد و استفاده از آن‌ها در پست‌های فیسبوک می‌تواند میزان تعامل مخاطبین را تا ۵۷٪ افزایش دهد.

6.     ویدیوهای آموزشی تولید کنید:

ویدیو ابزاری مناسب برای جذب مخاطب است. می‌توانید از ویدیوهای آموزشی یا ویدیوهای  how-to استفاده کنید. این نوع از ویدیو ها به شما اجازه می‌دهند تا روش استفاده از یک محصول را قدم به قدم نشان بدهید و محتوا و راهنمای تصویری برای مخاطبین ایجاد کنید. همچنین این ویدیوها به خوبی به اشتراک گذاشته می‌شوند.

7.     از مخاطبان نظرسنجی کنید:

نظرسنجی ها روشی ساده و سریع برای جلب تعامل مخاطبین هستند. همچنین با استفاده از آن‌ها می‌توانید در مورد علایق مخاطبین اطلاعات کسب کنید. می‌توانید به سادگی در استوری اینستاگرام یک نظرسنجی ایجاد کنید.

8.     از لایو اینستاگرام استفاده کنید:

می‌توانید از لایو اینستاگرام استفاده‌های متفاوتی بکنید؛ برای مثال می‌توانید جلسه پرسش و پاسخ  داشته باشید و یا نحوه عملکرد یک محصول را نشان بدهید. تعاملی که میان شما وفالوئرها در حین پخش لایو ایجاد می‌شود، تجربه خوبی فالوئرهاست که کمک می‌کند که ارتباط نزدیکی بین شما و فالوئرهایتان ایجاد شود و همچنین می‌توانید به سؤالات فالوئرها پاسخ دهید و از نظرات آن‌ها آگاه شوید. برای مطالعه بیشتر در این مورد به مقاله نکات مهم بازاریابی در لایو اینستاگرام مراجعه کنید.